امور مالی
تعریف واحد :
امور مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه متشکل از واحدهای درآمد، رسیدگی اسناد، دفترداری، دریافت و پرداخت ،اعتبارات و امین اموال میباشد که این مجموعه زیر نظر خانم معصومه خیرخواه به عنوان مسئول امور مالی شبکه مشغول به انجام فعالیت می باشند .
نام مسئول واحد :
معصومه خیرخواه
سابقه کاری:
22 سال
مدرک تحصیلی:
کارشناس حسابداری
نام کارشناسان:
نام و نام خانوادگی |
رشته و مقطع تحصیلی |
پست سازمانی |
توران دلیری |
کارشناس حسابداری |
مسئول تعهدی |
مهدی محرابی نشاط |
کارشناسی حسابداری |
مسئول دریافت و پرداخت |
ژیلا احتشامی |
کارشناسی فناوری اطلاعات |
مسئول رسیدگی |
مجتبی بی نظیر |
کارشناسی حسابداری |
مسئول اسناد پزشکی و درآمد |
مسعود پارسا | کارشناسی مدیریت | مسئول واحد مالی |
شرح وظایف:
شرح وظایف مسئول امور مالی:
- هدایت و هماهنگی و کنترل فعالیت های مالی شبکه در چهارچوب مقررات ، قوانین، آئین نامه ها و دستورالعمل های مصوب
- کنترل و نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف پرسنل حسابداری .
- شرکت در جلسات و کمیسیونهای مربوطه
- رسیدگی به پیش پرداختها و علی الحسابها و اسناد و مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قانون و مقررات مالی
- مطالعه قوانین بودجه و مقررات مالی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای آنها.
- پیگیری و وصول وجوه اعتبارات اعم از جاری , طرحهای عمرانی , اختصاصی
- پیگیری تسویه حسابهای تنخواه گردانها در پایان دوره مالی یا در سایر مقاطع اعلام شده از سوی مدیر مالی
- برقراری ارتباط با ذی حساب دانشگاه و به امضاء رساندن اسناد و چک های صادره
- برقراری ارتباط با کارپرداز مرکز جهت ایجاد هماهنگی لازم
- تهیه و تنظیم فرم های مورد نیاز واحد های مالی
- تهیه و تنظیم گزارشهای مالی
شرح وظایف واحد درآمد:
- سرکشی و نظارت بر کار متصدیان پذیرش درمانگاههای تابعه و جمع آوری و ارسال درآمد اختصاصی و فرم های مربوطه به استان و پیگیری درآمد بیمه ای
شرح وظایف واحد رسیدگی:
- رسیدگی و کنترل اسناد مالی و ثبت حسابداری تعهدی
- تهیه کلیه ضمائم لازم جهت صدور سند نظیر گزارش کار ،مجوزهای پرداخت و گزارش تأییدکار
- رسیدگی به رفع اشکالات اسناد حسابداری
- انجام امور حسابداری انبار.
- محرمانه تلقی نمودن اطلاعاتی که در طول رسیدگی باآن برخورد می شود
شرح وظایف واحد دریافت و پرداخت:
- تهیه و تنظیم لیست حقوق و مزایای کارکنان اعم از رسمی ،پیمانی ، قراردادی و ... و چاپ اسناد مربوط
- تهیه سیاهه حقوقی کارکنان
- محاسبه و تهیه فهرست مربوط به تأمین اجتماعی و خدمات درمانی کارکنان
- تهیه و تنظیم اسناد و مدارک مربوط به بیمه تکمیلی کارکنان
- تهیه و تنظیم صورت حسابهای کسور مالیاتی
- تهیه و تنظیم فیش حقوقی ماهیانه کارکنان و انجام کلیه امور مربوط
- انجام کلیه امور مربوط به حقوق بازنشستگان
- تحویل چک های صادر شده به همراه مدارک مربوطه به شعب سازمان تامین اجتماعی ، سازمان امور مالیاتی و ... در مهلت قانونی مقرر.
شرح وظایف واحد اعتبارات:
- کنترل تخصیص دریافتی و نظارت بر پرداخت هزینه ها طبق اعتبارات دریافتی
- کنترل مانده اعتبارات و پیش پرداختها و صورت حسابهای سنوات قبل
- انجام کلیه امور مربوط به تأمین اعتبار درخواستهای خرید کالا
- انجام سایر امور ارجاعی
- شرح وظایف امین اموال:
- کنترل و نظارت و پیگیری کلیه اموال مرکز و واحدهای تابعه
- شناسایی و صورت برداری ونگهداری وطبقه بندی کلیه اموال منقول وغیرمنقول شبکه ونصب برچسب شماره اموال ازطریق جمعداری اموال وثبت در سیستم نظام نوین مالی .
شرح وظایف واحد دفتر داری:
- صدور کلیه اسناد پرداختی حسابداری
- صدور چک اعم از چک های حقوقی ،پرداختی و غیره ..
- پیگیری امور مربوط به ارسال چک های بدهی مالیاتی ،کسورات ،غیبت ،تأخیر و غیره
- تهیه و تنظیم کارت پیمان جهت کلیه قراردادها
- تهیه و تنظیم صورتهای مغـایرت مربوط به حسابهای فی مابین با سایر شرکتها یا پیمانکاران و سایر افراد طرف حساب با شبکه و اقـدام جهت رفع مغایرت آنها
- کنتـرل وتطبیق هرنوع پرداخت ، با سوابق قبلی (مانده بدهی یا بستانکاری قبلی ).
- کنترل مستمر نقدینگی و تهیه گزارشات روزانه ازموجودی بانکها و کلیه دریافت و پرداخت ها .
- بررسی و کنترل صحت متن چک های صادره با درخواست چک و مستندات پیوست و رعایت کلیه موارد ایمنی لازم در متن چک.
- محاسبه و کنترل کارمزدهای بانکی بمنظور اطمینان از صحت محاسبه آن و صدور اسناد حسابداری مربوطه
- نگهداری و کنترل حسابهای بانکی مرکز.