بازدید سرزده نماینده مردم ساوه و زرندیه از شبکه بهداشت و درمان

۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۲ کد : ۷۴ اخبار ریاست
تعداد بازدید:۲۱۷
بازدید سرزده نماینده مردم ساوه و زرندیه از شبکه بهداشت و درمان

بازدید سرزده نماینده مردم ساوه و زرندیه از شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت به صورت سرزده از شبکه بهداشت و درمان زرندیه بازدید و با رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفتگو کرد.
به گزارش ماهنامه ارتباطات مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: راه حل مشکلات، حرکتهای جهادی است.
حجت الاسلام محمد سبزی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه به ویژه در مدیریت بیماری کووید ۱۹، بیان کرد: اقدامات و تلاش های شبانه روزی مدیریت و پرسنل و همکاران حوزه بهداشت و درمان در راستای خدمات رسانی به مردم و حساس سازی بسیار تاثیر گذار بوده است. 
وی افزود: همه ما در این شرایط حساس جامعه باید قدردان تلاش های فعالان این عرصه باشیم.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس اذعان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین میراث بازمانده از سالهای دفاع مقدس است و همین فرهنگ باعث شده تا فرزندان انقلاب و مقام معظم رهبری با تأسی از آن امروز به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دفاع از سلامت مردم بروند و این چیزی است که باعث شده تا نام ایران عزیز بار دیگر در دنیا بدرخشد.
به گفته وی، مردم پشتوانه و حامی انقلاب هستند و باید مطالبات آنها با نیازسنجی و متناسب با اولویت‌ها برآورده شود.
او اظهار داشت:‌ باید از مدیرانی که با روحیه جهادی در خدمتگزاری مردم حاضر هستند، قدردانی شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه هم در این نشست ضمن تشریح مشکلات و موانع موجود در جهت ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: همکاران ما با نهایت دلسوزی و با روحیه جهادی در منطقه هم در پیشگیری و هم در درمان مشغول به خدمت رسانی هستند.
دکتر مهدی اسدپور در ادامه به فعالیت های حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان زرندیه اشاره کرد و اظهار داشت: اهم این فعالیت ها نظارت و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس و با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، نظافت عمومی و گندزدایی سطوح بوده است.
وی نصب استیکر، پوستر و پمفلت در اماکن عمومی را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بر شمرد.
دکتر اسدپور خاطرنشان کرد: پیگیری موارد مثبت شناسایی شده کووید۱۹ و آموزش در خصوص نحوه گند زدایی و ضدعفونی در منازل و همچنین تحویل محلول گندزدا به بیماران و خانواده های آنها از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.
به گفته وی، دفن بهداشتی متوفیان کرونا، بازدید پرسنل بهداشت محیط و مراقبین سلامت از تمامی مدارس تحت پوشش شهرستان، تزریق واکسن آنفلوانزا به افراد پرخطر (از قبیل کسانی که بیماری زمینه ای دارند، زنان باردار و...) ارائه خدمات مراقبت بارداری و مراقبت اطفال و بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون با نوبت دهی و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز از جمله اقدامات بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و شیوع بیشتر آن بوده است.
او با اشاره به این اینکه رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر است، اضافه کرد: غربالگری غیر حضوری بیماری کووید ۱۹ به منظور آموزش پروتکل های بهداشتی و شناسایی موارد مشکوک در ۲ مر حله به تمام جمعیت تحت پوشش انجام شده و همچنین مرحله سوم غربالگری نیز جهت۸۹ درصد جمعیت انجام شده است.
بازدید از خانه بهداشت صدرآباد و دیدار و گفتگو با مردم این روستا در مسجد صدرآباد از دیگر برنامه‌های این بازدید بود که به همراه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه انجام شد.


نظر شما :