امور مالی

تعداد بازدید:۸۹۵

تعریف واحد :

امور مالی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه متشکل از واحدهای درآمد، رسیدگی اسناد، دفترداری، دریافت و پرداخت ،اعتبارات و امین اموال میباشد که این مجموعه زیر نظر خانم معصومه خیرخواه به عنوان مسئول امور مالی شبکه مشغول به انجام فعالیت می باشند .

نام مسئول واحد :

معصومه خیرخواه

سابقه کاری:

22 سال

مدرک تحصیلی:

کارشناس حسابداری

نام کارشناسان:

نام و نام خانوادگی

رشته و مقطع تحصیلی

پست سازمانی

توران دلیری

کارشناس حسابداری

مسئول تعهدی

مهدی محرابی نشاط

کارشناسی حسابداری

مسئول دریافت و پرداخت

ژیلا احتشامی

کارشناسی فناوری اطلاعات

مسئول رسیدگی

مجتبی بی نظیر

کارشناسی حسابداری

مسئول اسناد پزشکی و درآمد

مسعود پارسا کارشناسی  مدیریت  مسئول واحد مالی

شرح وظایف:

شرح وظایف مسئول امور مالی:

  • هدایت و هماهنگی و کنترل فعالیت های مالی شبکه در چهارچوب مقررات ، قوانین، آئین نامه ها و دستورالعمل های مصوب
  • کنترل و نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف پرسنل حسابداری .
  • شرکت در جلسات و کمیسیونهای مربوطه
  • رسیدگی به پیش پرداختها و علی الحسابها و اسناد و مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قانون و مقررات مالی
  • مطالعه قوانین بودجه و مقررات مالی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای آنها.
  • پیگیری و وصول وجوه اعتبارات اعم از جاری , طرحهای عمرانی , اختصاصی
  • پیگیری تسویه حسابهای تنخواه گردانها در پایان دوره مالی یا در سایر مقاطع اعلام شده از سوی مدیر مالی
  • برقراری ارتباط با ذی حساب دانشگاه و به امضاء رساندن اسناد و چک های صادره
  • برقراری ارتباط با کارپرداز مرکز جهت ایجاد هماهنگی لازم
  • تهیه و تنظیم فرم های مورد نیاز واحد های مالی
  • تهیه و تنظیم گزارشهای مالی

شرح وظایف واحد درآمد:

  • سرکشی و نظارت بر کار متصدیان پذیرش درمانگاههای تابعه و جمع آوری و ارسال درآمد اختصاصی و فرم های مربوطه به استان و پیگیری درآمد بیمه ای

شرح وظایف واحد رسیدگی:

  • رسیدگی و کنترل اسناد مالی و ثبت حسابداری تعهدی
  • تهیه کلیه ضمائم لازم جهت صدور سند نظیر گزارش کار ،مجوزهای پرداخت و گزارش تأییدکار
  • رسیدگی به رفع اشکالات اسناد حسابداری
  • انجام امور حسابداری انبار.
  • محرمانه تلقی نمودن اطلاعاتی که در طول رسیدگی باآن برخورد می شود

شرح وظایف واحد دریافت و پرداخت:

  • تهیه و تنظیم لیست حقوق و مزایای کارکنان اعم از رسمی ،پیمانی ، قراردادی و ... و چاپ اسناد مربوط
  • تهیه سیاهه حقوقی کارکنان
  • محاسبه و تهیه فهرست مربوط به تأمین اجتماعی و خدمات درمانی کارکنان
  • تهیه و تنظیم اسناد و مدارک مربوط به بیمه تکمیلی کارکنان
  • تهیه و تنظیم صورت حسابهای کسور مالیاتی
  • تهیه و تنظیم فیش حقوقی ماهیانه کارکنان و انجام کلیه امور مربوط
  • انجام کلیه امور مربوط به حقوق بازنشستگان
  • تحویل چک های صادر شده به همراه مدارک مربوطه به شعب سازمان تامین اجتماعی ، سازمان امور مالیاتی و ... در مهلت قانونی مقرر.

شرح وظایف واحد اعتبارات:

  • کنترل تخصیص دریافتی و نظارت بر پرداخت هزینه ها طبق اعتبارات دریافتی
  • کنترل مانده اعتبارات و پیش پرداختها و صورت حسابهای سنوات قبل
  • انجام کلیه امور مربوط به تأمین اعتبار درخواستهای خرید کالا
  • انجام سایر امور ارجاعی
  • شرح وظایف امین اموال:
  • کنترل و نظارت و پیگیری کلیه اموال مرکز و واحدهای تابعه
  • شناسایی و صورت برداری ونگهداری وطبقه بندی کلیه اموال منقول وغیرمنقول شبکه ونصب برچسب شماره اموال ازطریق جمعداری اموال وثبت در سیستم نظام نوین مالی .

شرح وظایف واحد دفتر داری:

  • صدور کلیه اسناد پرداختی حسابداری
  • صدور چک اعم از چک های حقوقی ،پرداختی و غیره ..
  • پیگیری امور مربوط به ارسال چک های بدهی مالیاتی ،کسورات ،غیبت ،تأخیر و غیره
  • تهیه و تنظیم کارت پیمان جهت کلیه قراردادها
  • تهیه و تنظیم صورتهای مغـایرت مربوط به حسابهای فی مابین با سایر شرکتها یا پیمانکاران و سایر افراد طرف حساب با شبکه و اقـدام جهت رفع مغایرت آنها
  • کنتـرل وتطبیق هرنوع پرداخت ، با سوابق قبلی (مانده بدهی یا بستانکاری قبلی ).
  • کنترل مستمر نقدینگی و تهیه گزارشات روزانه ازموجودی بانکها و کلیه دریافت و پرداخت ها .
  • بررسی و کنترل صحت متن چک های صادره با درخواست چک و مستندات پیوست و رعایت کلیه موارد ایمنی لازم در متن چک.
  • محاسبه و کنترل کارمزدهای بانکی بمنظور اطمینان از صحت محاسبه آن و صدور اسناد حسابداری مربوطه
  • نگهداری و کنترل حسابهای بانکی مرکز.

آخرین ویرایش۲۴ تیر ۱۴۰۲