رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین راهی با مشارکت مجمع خیرین سلامت در کشور هدف‌گذاری شده است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹ کد : ۵۶۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۸۸
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین راهی با مشارکت مجمع خیرین سلامت در کشور هدف‌گذاری شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین راهی با مشارکت مجمع خیرین سلامت در کشور هدف‌گذاری شده است.

به گزارش وب دا ساوه ، «حسینعلی شهریاری»  روز دوشنبه در آیین افتتاح پایگاه اورژانس جاده‌ای خیرساز شهدای شهر زاویه که با حضور مسئولان استانی و شهرستان زرندیه برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که احداث این تعداد از پایگاه های جاده ای باعث ارتقای سطح خدمات، شتاب در امدادرسانی به حادثه دیدگان سوانح رانندگی در جاده های کشور و افزایش سلامت و ایمنی شهروندان شود.  

وی ادامه داد: بر اساس آمارها هر سال در جاده های کشور به دلیل وقوع سوانح رانندگی حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند که در این خصوص لازم است همه ارگان های مسئول با کمک خیران حوزه سلامت در راستای ایجاد و افزایش پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده اند و لازم است این شهیدان و خانواده های آنان در راستای تداوم آرمان های انقلاب اسلامی به نحو شایسته ای تکریم شوند و این مساله را باید مسئولان مدنظر قرار دهند.

شهریاری گفت: توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در کنار تلاش های صادقانه کادر درمان و پرستاران بیمارستان های کشور می تواند نقش مهمی در شکست کرونا و افزایش سلامت مردم داشته باشد.

اورژانس هوایی در ساوه ایجاد می شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان های ساوه و زرندیه نیز، گفت: تقویت و تجهیز پایگاه های اورژانس این مناطق با توجه به حوادث پرشمار رانندگی در سطح جاده ها ضروری است و گامی مهم در راستای افزایش کیفیت خدمات‌ به شهروندان محسوب می شود.

«مهدی مصری» بیان کرد: با افتتاح پایگاه جاده‌ای شهر زاویه (از توابع شهرستان زرندیه)، اکنون ۶ پایگاه جاده‌ای اورژانس در شهرستان های ساوه و زرندیه تکمیل و در مدار خدمات رسانی قرار دارند و ایجاد یک پایگاه دیگر در کنارگذر اتوبان ساوه به تهران در حال پیگیری است.

وی گفت: ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان ساوه با توجه به حجم حوادث ترافیکی و جاده ای و همچنین لزوم ارائه خدمات مطلوب درمانی در دستور کار است که تحقق این پروژه مستلزم همکاری مسئولان است.
مصری بر مهارت‌آموزی ویژه برای کارشناسان اورژانس در مورد امدادهای سخت و استفاده از تجهیزات تاکید کرد و گفت: در همین رابطه ایجاد دانشکده فوریت‌های پزشکی متمرکز در زرندیه نیز با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در اولویت است.
وی عنوان کرد: عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر زاویه از سال ۹۷ با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد و با همکاری شهرداری و شورای شهر زاویه و کمک ۳۳ میلیارد ریالی خیران سلامت، امروز به بهره برداری رسید.

در این مراسم از سوی دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از نیکوکارانی که در احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای شهر زاویه مشارکت داشتند،  تقدیر و تشکر به عمل آمد.


نظر شما :